Atjaunināts: 02.07.2025.
Atbilstoši Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā pieejamajai informācijai līdz 01.06.2025. Latvijā ir reģistrēti jauni elektroauto un atsevišķu ražotāju vieglo transportlīdzekļu modeļi ar hibrīddzinējiem, kuru izmešu normas atbilst "tīra" transportlīdzekļa definīcijai Publisko iepirkumu likuma vai Sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju iepirkumu likuma izpratnē (t.i., noteiktajai 80% izmešu atbilstībai).
Lai izpildītu Euro 6 (Euro VI - kravas autotransportam un autobusiem) standarta prasības transportlīdzekļos ar dīzeļdzinēju, viens no transportlīdzekļu ražotāju tehnoloģiskajiem risinājumiem ir AdBlue piedevas lietošana, un bez pietiekama šīs piedevas daudzuma tiek aktivizēts transportlīdzekļa darbības servisa režīms vai pat pilnībā tiek bloķēta dīzeļdzinēja iedarbināšana. Attiecīgi, lai novērstu minēto situāciju, ja nav nodrošināta AdBlue piedeva, pasūtītājiem jaunu operatīvo dienestu transportlīdzekļu ar dīzeļdzinēju iepirkumos būtu jāparedz prasība, ka transportlīdzekļiem jādarbojas arī tad, ja AdBlue piedevas padeve ir pārtraukta.
Skatīt papildus: Informatīvais ziņojums "Par dīzeļdegvielas piedevas slāpekļa oksīdu emisijas samazināšanai transportlīdzekļos valsts rezervju nepieciešamību" 25-TA-226