Aizvadītajā ceturksnī turpinājām mērķtiecīgu darbu pie publisko iepirkumu sistēmas pilnveidošanas, lai nodrošinātu efektīvus un ērtus pakalpojumus publisko iepirkumu veicējiem un interesentiem. Šajā atskatā vēlamies izcelt trīs no svarīgākajiem darbiem šī ceturkšņa ietvaros.   

Augusta beigās Ministru kabinets atbalstīja publisko iepirkumu darba grupas izstrādāto strukturālo reformu publisko iepirkumu sistēmas efektivizēšanai. Mērķis ir veicināt lielāku rīcības brīvību publisko iepirkumu veicējiem un mazināt regulējuma normatīvismu mazākas vērtības iepirkumos. Vienlaikus tas nozīmēs arī lielāku atbildību par iepirkuma rezultātu.Līdztekus reformas mērķis ir mazināt birokrātisko prasību slogu uzņēmējiem, veicinot konkurenci, savukārt sabiedrībai - nodrošināt valsts budžeta līdzekļu ieguldījuma maksimālu vērtību, kā arī ātrāk iegūt nepieciešamos rezultātus. Iepirkumu uzraudzības birojs sadarbībā ar Finanšu ministriju aktīvi strādā pie šīs reformas ieviešanas – piedaloties Saeimas diskusijās, sagatavojot aktuālos datus, digitālos risinājumus un regulējuma tvērumu. 

 “Konsultē vispirms” ir princips, pēc kura mēs nodrošinām izlases veida iepirkumu pirmspārbaužu veikšanu Eiropas Savienības (ES) fondu un Atveseļošanas fonda projektu iepirkumiem. Pakāpeniski ieviešam jaunus risinājumus, kas šo pakalpojumu padarītu vēl ērtāku un pieejamāku pasūtītājiem. Dokumentācijas pirmspārbaudēs ieteikumi par nepieciešamajiem labojumiem tiek sniegti tieši iepirkuma nolikuma tekstā, kas saīsina pirmspārbaudes veikšanai nepieciešamo laiku un ir vieglāk pārskatāmi pasūtītājam. Birojs turpmāk nodrošinās vienotu iepirkuma pārbaudi – veicot pirmspārbaudi gan dokumentācijai, gan procedūras norisei.

Trešajā ceturksnī īpašs uzsvars likts uz Publikāciju vadības sistēmas (PVS) pilnveidi dažādām lietotāju grupām. Esam izstrādājuši jaunu profilu ES finansējuma saņēmējiem (privātpersonām), nodrošinot juridisko personu reģistrācijas apstiprināšanu elektroniskajā adresē. Jaunais profils piedāvā drošu un pārskatāmu vidi, kurā lietotāji var ērti un atbilstoši prasībām izsludināt iepirkumus, kā arī informēt par noslēgtajiem līgumiem. Tāpat esam papildinājuši sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju profilu, nodrošinot iespēju PVS jaunajā vidē izsludināt arī zemsliekšņu iepirkumus, kuri tiek rīkoti atbilstoši vadlīnijām. Šīs izmaiņas atvieglos iepirkumu pārskatāmību un pārvaldību, vienlaikus padarot lietotājiem ikdienas darbu ērtāku un efektīvāku.

Paralēli tam ir uzsāktas arī citas PVS attīstības aktivitātes, lai nodrošinātu, ka sistēma vēl precīzāk atbilst dažādu lietotāju vajadzībām un palīdz ikdienas darba procesos.

Mēs turpinām veicināt modernas un uz rezultatīviem vērstas publisko iepirkumu vides attīstību, kā arī sniegt savu atbalstu iepirkumu veicējiem. 

Saistītas tēmas

Atskats